Po zarejestrowaniu przez nas spółki w Delaware, można śmiało pracować i być czynnym uczestnikiem obrotu gospodarczego. Aby jednak móc zarabiać, konieczne jest posiadanie rachunku bankowego. W USA wprowadzono politykę „Know Your Client”, która uniemożliwia zdalne zawieranie umów z bankami. Konieczna jest osobista wizyta właściciela spółki w amerykańskim oddziale.

Nie ma jednak przeszkód, aby posiadać dla amerykańskiej spółki rachunek bankowy w Polsce. Takie rachunki prowadzone są przez między innymi PKOBP i BZWBK. Procedury w tych bankach nie są bardzo skomplikowane. Na przeszkodzie w założeniu mogą stać jednak pracownicy banku, którzy nie znają procedur. Nie ma co robić im z tego powodu wyrzutów. Większość z nich może przepracować do emerytury i nie zakładać takich rachunków dla amerykańskich podmiotów.

Z naszej strony, dla naszych klientów w ramach gratisu (a dla nie naszych klientów za opłatą 500 złotych) pomagamy w założeniu rachunku w banku PKOBP (na życzenie w BZWBK, ale o tym w dalszej części).

Aby otworzyć rachunek w PKOBP dla spółki w Delaware należy mieć wyciąg z dokumentów (certificate of good standing, memorandum i potwierdzenie notarialne dokumentów a dla rachunków w BZWBK również apostille). Dokumenty te dla naszych klientów są standardowo przygotowywane.

Następnie należy przetłumaczyć te dokumenty przez tłumacza przysięgłego. Koszt tłumaczeń w zależności od tłumacza wynosi 150-200 zł. Można to zrobić we własnym zakresie bądź też skorzystać z tłumacza z którym współpracujemy, który to tłumacz daje naszym klientom zniżki.

Posiadając tłumaczenia dokumentów poprosimy klienta o wybór oddziału banku, który mu odpowiada. Najczęściej jest to najbliższy oddział, gdyż tam trzeba będzie się zgłosić na podpisanie umowy.

My już we własnym zakresie kontaktujemy się z wybranym oddziałem banku i ustalamy szczegóły umowy o rachunek bankowy dla spółki z Delaware. Następnie, po 2-3 dniach roboczych umawiamy klienta na podpisanie rachunku bankowego (bądź też przekazujemy kontakt do doradcy w wybranym oddziale banku, który zajmuje się umową), umawia się na podpisanie rachunku i natychmiast po podpisaniu umowy rachunku z bankiem konto bankowe jest czynne.

Dlaczego polecamy PKOBP a nie BZWBK? Powód jest prosty: czas i pieniądze. BZWBK wymaga dokumentu apostille, który wydawany jest przez Departament Stanu. Na wydanie takiego dokumentu czeka się 3 tygodnie. Ponadto, wysyłany jest do polski zwykłym listem co może potrwać kolejne 2 tygodnie. Dokument taki to też koszt USD 150,00.

Uwaga końcowa: duża część naszych klientów to osoby, które sprzedają na allegro i chcą zakładać konta firmowe na allegro. Konto w allegro można zweryfikować na dwa sposoby: poprzez formularz, który allegro wysyła oraz poprzez rachunek bankowy. Tu pojawia się minus. Przez PKOBP nie można weryfikować kont allegro. Standardowo też adres w Delaware, który udostępniamy nie jest adresem korespondencyjnym (jest wyłącznie adresem rejestrowym). W związku z tym, rejestrując konto na allegro dla spółki z Delaware polecamy podawanie polskiego adresu do weryfikacji właściciela spółki.

Informacje prezentowane na niniejszej stronie oraz zdobyte za pośrednictwem niniejszej strony nie stanowią ani oferty w myśl przepisów KC ani też nie powinny być brane za doradztwo podatkowe/prawne. Skomplikowany system podatkowy sprawia, że każda sprawa powinna zostać zbadana indywidualnie przez doradcę podatkowego a informacje zaczerpnięte z internetu nie powinny być podstawą decyzji biznesowych. Ani nasza spółka ani współpracująca korporacja prawna nie świadczy usług w zakresie szeroko rozumianej optymalizacji podatkowej czy doradztwa podatkowego lub prawnego. Wszystkie kroki powinny być skonsultowane z własnym księgowym/prawnikiem.